Zuidereiland deel 2 - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Danny Heer - WaarBenJij.nu Zuidereiland deel 2 - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Danny Heer - WaarBenJij.nu

Zuidereiland deel 2

Door: Danny de Heer

Blijf op de hoogte en volg Danny

01 Augustus 2014 | Nieuw Zeeland, Kaikoura

Kia ora,

Dit het het laatste verslag van het Zuider Eiland, hierna komt nog 1 verslag van het Noorder Eiland. Daarna beginnen de verslagen over Australië.

Ik begin mijn reis door Australië iets eerder dan geplant.

Het weer is fris maar niet koud, geen regen en af en toe bewolkt.

Ik vervolg mijn reis vanaf Franz Josef naar Wanaka. Dit was een lange reis en we stopte een paar keer bij wat mooie meren. In wanaka hadden we niet zo veel gedaan.
De dag erna gingen we dan eindelijk naar Queenstown, Adrenalin capital of the world! Wat kan je hier doen:
- Skydive
- Paragliden
- Vele Bungee (in deze stad is het begonnen)
- Skiën en boarden
- Canyon Swing
- Raften
en veel meer.
Wat ook wordt gezegd is: Het is hier in Queenstown elke avond zaterdagavond, en dat hebben we geweten ook.
De eerste dag van Queenstown heb ik mijn skipas en spullen geregeld. Omdat we vrij laat aankwamen was de dag al gauw om en dus kwam de eerste avond eraan met een
kroegentocht om de stad een beetje te verkennen.
De volgende ochtend vroeg naar de bus om richting de sneeuw te gaan. Er zijn in Queenstown 3 skie-gebieden, niet heel groot maar wel onwijs goed.
De sneeuw is TOP en het weer was onwijs goed en dan nog niet over het uitzicht gesproken vanaf de top van de berg.
Na een halve dag skiën viel ik (niet hard) en brak de hielbinder van de skie, dus ik was klaar met skiën.
Omdat er iemand jarig was in de groep gingen we s'avonds naar een feest waarbij je verkleed moest komen, dus vandaar die foto. Dus niet aan de drugs Boots ;)
Was wederom weer een hele gezellige avond.
De dag erna begon ik aan de Deep South trip.
Deze route begon van Queenstown naar Dunedin en vanaf daar naar Invercargill, deze route was niet zo heel spannend of bijzonder. Het enigste wat onwijs gaaf was, is
dat we bij Curio Bay een zeeleeuw zagen en buiten dat om hadden we nog erg veel geluk met het zien van de grootste wilde pinguins van de wereld. De bus-driver zei als jullie mazzel hebben
zien jullie 2 of 3 pinguins, wij kregen er 7 te zien. Op deze plek was ik ook maar 4600 km van de Zuidpool vandaan.
Vanaf Invercargill gingen we richting Milford Sound en maakte we een stop bij Lake Te Anau.
Milford Sound is denk ik het mooiste natuurgebied van de wereld, ongelofelijk maar dat mag ook wel als deze fjorden gerankt staat op nummer 2 van de mooiste van de wereld.
We reden door hoge berger en diepe valleien en kwamen en kwamen aan bij de boot, we kregen een boottocht van 2 uur en reden vervolgens weer terug naar Queenstown. Die avond
waren we weer te vinden in het uitgaansleven.

De volgende dag hadden we het lekker rustig aangedaan en een beetje de stad bekeken.
Omdat er een aantal mensen in de groep weg gingen en voor de meeste de laatste avond in Queenstown was gingen we een gezeligge avondje stappen.

De volgende ochtend gingen we weer verder en deze keer weer richting het noorden, Lake Takepo.
De bus was erg stil deze ochtend omdat de bijna iedereen veel dorst had en erg moe was.
Lake Takepo is een groot meer in een vallei en staat bekent om de "Star Chasers", aan het meer staat een grote berg waar een ruimte observatie centrum staat. Maar omdat iedereen brak en moe
was had niemand iets gedaan. Aan het eind van de dag besloot ik om met iemand de berg te hiken en beklimmen, heeft gave foto's opgeleverd.

Het is inmiddels alweer 30 Juli,
Vandaag kom ik aan in Christchurch.
Christchurch is een hele indrukwekkende stad. In 2011 heeft er precies onder deze stad een aardbeving plaats gevonden met een kracht van 6,3 op de schaal van richter.
Er wordt geschat dat ze pas over 10 jaar weer de volledige stad opnieuw hebben opgebouwd.
Dat hier een aardbeving is geweest is heel erg goed te zien. Overal waar je kijkt wordt gebouwd, je ziet ook een hoop kapotte en vervallen kantoren, huizen en hotels.
Christchurch had een onwijs grote kerk, hier is weinig van over gebleven. De gehele voorkant is ingestort, deze kerk laten ze in deze staat om de mensen te laten zien wat de krachten zijn van een aardbeving.
Het enigste wat jammer was is dat mijn camera was vergeten en mijn tel leeg was. Dus de foto's komen nog (krijg ik van iemand).

De volgende ochtend reden we naar het plaatsje Kaikoura dit is mijn laatste bestemming op het zuidereiland, was een half dagje rijden.
Deze dag was wel gaaf omdat ik een boottocht had op de pasific ocean. Tijdens deze reis heb ik zwemmende/springende zeehonden gezien, de grootste walvis gezien, de grootste vogel die er bestaat (de Albatros)
en om deze dag te eindigen heb is gesnorkeld/gezwommen met ongeveer 100 dolfijnen.

1 Juli,
Vandaag vaar ik weer met de ferry naar Wellington op het noorder eiland.
omdat dit een zeer lange reis is kon ik niet veel doen, en had ik een goede gelegenheid om mijn blog en foto's online te zetten.

Foto's volgen op facebook, ik hoop zometeen en anders morgen.

Groeten uit Nieuw Zeeland!!


  • 01 Augustus 2014 - 14:31

    Boots:

    Goed om te horen dat het niet door de drugs kwam vriendje ;)

  • 01 Augustus 2014 - 15:23

    Suus:

    Mooie reis, mooie foto's! wat een indrukken!
    Liefs!

  • 01 Augustus 2014 - 16:12

    Annelies Buijs:

    Wat een geweldige reis Danny!! Foto's die ik toto nu toe heb gezien op Facebook zijn prachtig. Geniet ervan !!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Danny

1 Jaar Rondreis Nieuw Zeeland voor 2 maanden Australië voor 10 maanden

Actief sinds 30 Juni 2014
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 5314

Voorgaande reizen:

01 Juli 2014 - 01 Juli 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: