Bay of Islands - Reisverslag uit Kerikeri, Nieuw Zeeland van Danny Heer - WaarBenJij.nu Bay of Islands - Reisverslag uit Kerikeri, Nieuw Zeeland van Danny Heer - WaarBenJij.nu

Bay of Islands

Door: Danny de Heer

Blijf op de hoogte en volg Danny

11 Juli 2014 | Nieuw Zeeland, Kerikeri

Kia Ora!

Hier weer een nieuw verslag.
Het heeft even geduurd maar op de plek waar ik zat kon ik geen wifi kaart krijgen.
Met mij gaat het alles prima en heb het goed naar me zin hier.

Vanaf Auckland naar The Bay of Islands, Paihia

Om 7:15 vertrok de bus van de Kiwi Experience, dus het was een vroegertje, we zaten met ongeveer 18 andere backpackers. 1 duitser, 1 nederlander (ik dus)
en 16 engelse, gezellige groep en iedereen had mooie verhalen. De 1 was net begonnen met reizen en de andere had al Azië en Fiji gehad.
We vertrokken naar het noorde van het Noorder Eiland naar het plaatsje Paihia. De reis van een halve dag was gaaf, in de bergen en
door het regenwoud en bossen met onwijs mooi uitzicht.
Tijdens de reis werden onze slaapplaatsen en activiteiten geregeld, zo kon je skydiven, beachboarden enz.

Paihia is een klein vissersplaatsje in een baai ligt midden in de natuur. Je ziet overal palmbomen en grote varens.
Nadat we de slaap plekken hadden verdeeld gingen we met een groepje hiken door de bergen/regenwoud. De eerste tocht zou een half uur heen en half uur terug maar tijdens
deze tocht kregen we de optie om op een andere route door te gaan van 2 uur, dus die namen en jahoor verkeerde pad gevolgt dus liepen een beetje om. uiteindelijk een
tocht van 4 uur gelopen maar was wel gaaf. Varens die groter zijn als jij zelf, stijle paden en hoog in de bergen.
We kwamen rond een uur of half 7 savond terug en konden gelijk aanschuiven met een biertje aan de Amerikaanse BBQ, was top!!

De volgende ochtend was het weer een vroegertje, 6:30 sochtends. We gingen met een bus naar het noorde toe.
We stopte als eerste bij het Puketi Forest waar we een kleine tocht gingen maken van 10 min. Het speciale van dit bos is dat hier enorme grote bomen staan van een
paar duizend jaar oud, sommige haald een hoogte van boven de 50 meter. Volgens de Maori geeft de Kauri Tree genezende kracht als je deze knuffeld, dus dat kan geen kwaad.
Na 10 minuten vertrokken we weer richting de noord-west kust, the 90 Mile beach. Dit is een strand van 90km lang en tijdens eb is deze erg breedt en plat daarom gaan de
locals met hun 4x4 over het strand cruisen. Wij hadden helaas geen 4x4 maar wel een opgevoerde bus met extra grote banden dus met de grote tour-bus race-ste we over het strand.
na drie kwartier stopte de bus en mochten even de benen strekken en het water in van de Tasman Sea, was erg koud dus alleen met de voetjes.
Vervolgend reden we met de bus een rivier op en reden (off-road) naar de hogen duinen toe want daar stond iets gaafs te wachten... Sand Boarding!!!
Het was warm, hoog en onwijs vet. Eenmaal boven op de duin had je even de tijd om uit te rusten van de klim om vervolgels met een zo hoge snelheids als maar kan naar benede te
boarden, en dat ging hard. Een aanrader om te doen.

Toen we weer verder gingen, reden we richting de noord-oost kust. Hier stopte we ook voor even om de benen te strekken en om weer in het water te gaan maar deze keer
was het the Pacific Ocean, dus op 1 dag in 2 verschillende oceanen gestaan.

vanuit daar gingen we naar Cape Reinga. Dit is het meest Noordelijkste punt van Nieuw Zeeland. Cape Reinga is ook een van de meest heilige en sperituele plek van de Maori.
Het uitzicht was mooi maar omdat het een beetje regende en het mistig was kon je niet alles zien. Wat je wel goed kon zien is dat de Tasman Sea en de Pacific Ocean elkaar
tegenkomen, en die botsing zie je dus.
Toen we terug waren in Paihia was iedereen gesloopt dus die avond vrij weinig gedaan.

Zondag 7 juli hadden we een boottocht door The Bay Of Islands, een tocht van 4 uurtjes langs allerlij eilanden met een stop op 1 van die eilanden.
Omschrijving: Bijna Wit strand
Lichtblauw water
Grote tropische vissen
Vogels in de kleuren, rood - groen - geel en blauw
Palmbomen en andere tropische planten en bomen
Kortom hoe een echt tropisch eiland eruit hoord te zien.
Tijdens deze boottocht kregen we nog bezoek van dolfijnen die een stuk mee zwommen. Begin van de middag waren we weer terug en toen de rest van de dag lekker gerelaxed.

Haere ra!

• 11 Juli 2014 - 10:58

Isa :

Klinkt allemaal heel leuk !! We missen je wel hoor :(

• 11 Juli 2014 - 11:53

Rob En Corrie:

Jeetje Danny, te gek man wat jij daar allemaal doet en meemaakt, zo'n knuffelboom lijjt mij ook wel wat, en naar al dat andere kijk ik graag toe,
    Veel plezier

• 11 Juli 2014 - 12:22

Mirjam :

Hey Topper,

Wat geweldig om alles te lezen wat je doet!
    Nog maar anderhalve week weg en al zoveel bekeken en gedaan.
    Ook top dat je daar een leuke groep andere backpackers hebt ontmoet, waar je veel mee samen doet.
    Blijf maar mooi veel foto's en verhalen sturen, zo zijn we toch nog een beetje dicht bij elkaar ;-)
    Have fun!!!

xxx

• 11 Juli 2014 - 15:13

Linda Jonker:

Dat bounty eiland lijkt me wel wat. Het is toch ongelooflijk wat je nu al gezien hebt. Heerlijk van genieten!

• 12 Juli 2014 - 10:42

Kitty Eggers:

Hoi neef, wat een geweldige ervaringen doe je op. Leuk om te zien hoe je het naar je zin hebt. En fijn dat je zulke leuke contacten opdoet. Heeeeel veel plezier nog en we blijven je op de voet volgen. Met ons trouwens alles prima al regenen we al een week weg in Frankrijk. Dikke kus van de Bergertjes. Xxx