Laatste Dagen Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Danny Heer - WaarBenJij.nu Laatste Dagen Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Danny Heer - WaarBenJij.nu

Laatste Dagen Nieuw Zeeland

Door: Danny de Heer

Blijf op de hoogte en volg Danny

08 Augustus 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

1 Aug,

Aankomst Welling.
Omdat de bus in Wellington defect was geraakt en we ruim een uur moesten wachten kwamen we laat aan bij de hostel.
De volgende dag ging ik weer richting Taupo, daar verbleef ik 4 nachten.
Ik heb samen met een kamergenoot en een kiwi (een local) een hele vette mountainbike track gereden. Omdat het een beetje regende werden goed bedolven onder de bagger
dus besloten na de rit even te relaxen en het natuurlijke waterbronnen van Taupo, lag op onze weg terug.
Omdat het weer niet zo heel goed was ging de skydive 2 dagen niet door en gelukkig op de laatste dag was het weer perfect, strak blauwe lucht en weinig wind.
Het was dus zover. 3 Canadezen meiden (van het zelfde hostel), 2 kiwi's (locals) en ik werden opgehaald door de limo en werden naar de Skydive gebracht.
Daar kregen we uitleg en instructies, vanaf dat moment dacht ik bij me zelf waar ben ik in hemelsnaam aan begonnen. En natuurlijk was ik degene die als eerst uit het
vliegtuig moest springen.
Na 20 minuten vliegen en het bereiken van de 15000 ft (4572 meter) gingen de groene lampen in het vliegtuig branden, vanaf dat moment zat mn hard in keel.
De deur ging open en de wind raastte snoeihard door het vliegtuig, iedereen was doodstil en zat met grote ogen zich voor te bereiden om uit het vliegtuig te springen.
Dit was het ergste moment, ik zat in de deuropening op meer dan 4,5 km hoogte met mn benen los bungelend uit het vliegtuig. Je voelt dat de instructeur je verder het vliegtuig uit dauwt en dan opeens val je uit het vliegtuig en begin je te draaien en je ziet het vliegtuig boven steeds kleiner worden. Vervolgens draai je terug en je ziet een
onwijs uitzicht met een snelheid van rond de 200 km/uur. Na een vrije val van 60 seconden gaat de parachute open en wordt alles rustig en relaxt. Je praat met je instructeur
en kijkt on je heen, vervolgens mag je zelf de parachute besturen en dat is wel lachen.
Ik dacht altijd dat je de gehele vrije val een gevoel krijgt die je ook hebt als je in een achtbaan zit, maar dat is alleen de eerste 2 seconden als je beseft dat je uit een
vliegtuig gesprongen bent, de andere 58 seconden voel je alleen een koude wind en en krijg je een droge mond.
Dit is serieus het gaafste wat ik ooit heb gedaan!!
Als afsluiter hebben we met een groep, waaronder de 3 canadezen meiden, de Skydive gevierd met een avondje stappen.

De volgende dag vervolg ik mijn reis terug naar Auckland en blijf hier voor 3 nachten.
Na aankomst in Auckland en te hebben ingecheckt bij het hostel kwam ik oude bekende tegen. Omdat het hun laatste dag Nieuw Zeeland was en naar huis gingen zijn we voor de
verandering maar eens een avondje uit gegaan, was zeer gezellig (weer).
De dag erna niet zo veel gedaan, wat voorbereidingen voor Australië.
8 aug
Laatste blog-update van Nieuw Zeeland en de laatste voorbereidingen gemaakt voor Australië.
Vandaag kwam ik weer oude bekende tegen en omdat het mijn laatste avond is en die van hun ook, dus je raadt het al weer een avondje uit!

Morgen 9-8-2014 om 18:30 vlieg ik naar Sydney en gaat mijn 2e avontuur beginnen. Heb er onwijs veel zin in en helemaal na alle verhalen die ik van andere reizigers heb gehoord.

Nieuw Zeeland is een prachtig land met een onwijs mooie natuur, de activiteiten zijn hier extreem tot de max en het uitgaansleven is zeer goed.
Ik heb onwijs veel geweldige mensen ontmoet en veel nieuwe vrienden gemaakt.
De Kiwi's (lokalen bewoners van Nieuw Zeeland) zijn onwijs vriendelijk en gastvrij, ze nemen het genoegen van wat ze hebben en maken zich niet druk over wat ze niet hebben.
Goede instelling al zeg ik het zelf.
Het reizen met de Kiwi Experience is TOP.
even op een rijtje:
Ik ben Nieuw Zeeland helemaal afgereisd, het meest noordelijkste punt tot het meest zuiderlijkste punt (van het zuider eiland) oostkust, westkust en alles wat er tussen in
ligt.

Activiteiten:

- Sandboarden
- Raften
- Abseilen
- Grotten Hike
- Watervallen geklommen
- Bergen beklommen
- Hiken
- Mountainbiken
- Zwemmen met Dolfijnen
- Skydiven
- Skiën
- Gezwommen
- Gefeest, veel gefeest
- Walvis gezien
- Zeehonden en Zeeleeuwen gezien
- Pinguïns gezien
- Albatros gezien

1 woord voor dit land en deze reis: GEWELDIG!
Ik ga hier zeker (voor vakantie) terug komen want er zijn nog een paar dingen die ik wil doen hier.

Sweet as bro!
Kia Ora, New Zealand!!

  • 08 Augustus 2014 - 11:31

    Kitty Eggers:

    Yeh Dan wat een stoere dingen doe je en wat een geweldige contacten en ervaringen doe je op. Ik doe je het niet na. Blijf je verhalen en foto's volgen. Heel veel plezier en succes in Australië. Tot lezens. Dikke kus van je tante.

  • 09 Augustus 2014 - 10:28

    Janey:

    Wauw neef wat een mooie avonturen heb je nu al beleefd! Wat goed om te lezen dat je zo ontzettend geniet en dan heb je nog een lekkere lange tijd in Australië te gaan!
    Ik ben benieuwd hoe dat land zal zijn!
    Geniet ervan en laat maar lekker veel van je horen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Danny

1 Jaar Rondreis Nieuw Zeeland voor 2 maanden Australië voor 10 maanden

Actief sinds 30 Juni 2014
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 5327

Voorgaande reizen:

01 Juli 2014 - 01 Juli 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: