Auckland, Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Danny Heer - WaarBenJij.nu Auckland, Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Danny Heer - WaarBenJij.nu

Auckland, Nieuw Zeeland

Door: Danny de Heer

Blijf op de hoogte en volg Danny

04 Juli 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

1 Juli

Dag van vetrek.

om kwart over ging ik met China Airlines de lucht in en vanaf dat moment begon mijn avontuur.
het vliegtuig was redelijk comfortabel had 2 stoelen dus ruimte zat.
Wat bijzonder was is dat we boven thailand langs een heftige onweersbui vlogen, dat was spectaculair.
en wat erg vreemd was is dat de tijd versprong van 20:30 (Amsterdam) naar 01:30 (Bangkok).
Na een vlucht van 10,5 uur kwam ik aan in Bangkok, Thailand daar heb ik een uurtje gewacht en toen mochten we weer het vliegtuig in richting
Taipei, Taiwan. Deze vlucht duurde 4 uurtjes en was net als de vlucht naar Bangkok erg rustig.
In Taipei had ik een stop van 10 uur, daar zag ik eigelijk een beetje tegen op maar dat viel echt wel mee.
Taipei Airport is groot en mooi, de tijd vloog.
na 10 uur wachten begon mijn vlucht richting Sidney, dit duurde 8 uurtjes. Deze vlucht was was onrustiger eenmaal boven de Phillepijnen
moesten we de ramen dicht doen en de gordels om, we zaten in een storm en daardoor een lange tijd turbelentie gehad.
In Sidney was het hectisch we stapte uit en moesten snel doorlopen door de douane en gelijk weer inchecken dus heb daar nog weinig van gezien.
na ongeveer 2,5 uur vliegen kwamen we dan eindelijk aan in Auckland, Nieuw Zeeland. wat een spectaculair uitzicht vanuit het vliegtuig.
De datum dat ik aankwam was inmiddels al donderdag 3 juli.
Vanaf het vliegveld ben ik met de taxi naar een hotel in Auckland gegaan. Sliep top die nacht.

Vrijdag was ik vroeg wakker en ging de stad in. Te vette stad!! Hoog, druk, onwijs vriendelijke mensen, sirenes en veel dure auto's.
Het weer: in de ochtend is het fris maar begin van de middag is de temperatuur lekker. Er is veel tropisch groen in de stad en je hoord zo hier en dan
wat van die oerwoud geluiden, dat heeft ook te maken met de voetgangers stoplichten want die maken vogel geluiden.
En bijna over waar je kijkt komt de Maori in terug.

Bij zonsondergang ben in naar de SkyTower gegaan, op de 60ste verdieping (220 meter hoog) had ik een mooi uitzicht over de stad.
Vooral savonds is de stad erg druk.

Morgen ga ik beginnen aan de Kiwi Experience, wil je weten wat dat is en inhoud blijf dan mijn blogs lezen.

Tot de volgende keer,

Greets from New Zealand

PS. Foto's komen er aan!!!

  • 04 Juli 2014 - 10:03

    Janey:

    Jeetje neef wat een avontuur heb je nu al beleefd! Geweldig om te lezen allemaal. Ik ben blij dat je alle vluchten weer overleefd hebt ;) en dat je nu lekker het land kan gaan verkennen!
    Blijf vooral veel mooie dingen beleven en maak er een mooi verhaal van hier zodat we lekker mee kunnen genieten!
    Heel veel plezier!! Xxx

  • 04 Juli 2014 - 10:08

    Kim:

    En dat was alleen nog maar de heenreis. Ongelooflijk :)

  • 04 Juli 2014 - 10:39

    Tiny Eggers:

    Hoi Danny
    Leuk om je verslag te lezen, zo blijven we goed op de hoogte. Je hebt al veel gezien en mee gemaakt.
    Geniet maar lekker!
    Dikke kus, oma

  • 04 Juli 2014 - 19:05

    Rob En Corrie:

    Hoi Danny,

    Vanaf nu gaan we je verslagen bijhouden, nogmaals heel veel plezier

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Danny

1 Jaar Rondreis Nieuw Zeeland voor 2 maanden Australië voor 10 maanden

Actief sinds 30 Juni 2014
Verslag gelezen: 275
Totaal aantal bezoekers 5317

Voorgaande reizen:

01 Juli 2014 - 01 Juli 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: