Het zuiden van het noorde - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Danny Heer - WaarBenJij.nu Het zuiden van het noorde - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Danny Heer - WaarBenJij.nu

Het zuiden van het noorde

Door: Danny de Heer

Blijf op de hoogte en volg Danny

21 Juli 2014 | Nieuw Zeeland, Wellington

Kia Ora!

Vandaag zet ik 2 blogs online omdat ik een hoop meegemaakt heb en weinig internet/bereik had, foto's volgen nog op facebook (kan hier max 150 foto's plaatsten)

Taupo

We gingen vanaf Rotorua verder richting het zuiden, naar het plaatsje Taupo. Tijdens deze rit stopte we even bij de Huka waterfalls, na 20 min gingen we weer verder.
Taupo is een plaatsje aan een groot meer, Lake Taupo. Om een beeld te geven hoe groot dat is, Singapore past in dit meer. Dit meer was vroeger een vulkaan die hoger was dat
de Mount Everest. Toen deze vulkaan uitbarstte kon je dat zelfs zien in Azië, de vulkaan is ingestort en is dit meer geworden. Maar omdat de vulkaan nog steeds actief kan in de hele omgeving zien.
Je ziet in de bossen en parken in de steden stoom. Het water van dit meer wordt opgewarmt, de bodem kan een temperatuur krijgen van rond de 100 graden.
Maar omdat dit meer zo diep is, is het te koud om in te zwemmen (in de winter).
De dag erna huurden we mountainbikes en maakte een tocht van ongeveer 30/40 km. Een deel om het meer en vervolgens naar de hot pools om heerlijk uit te rusten.
De hot pools zijn natuurlijke waterbronnen die door de vulkaan worden op gewarmd tot ongeveer 40 graden, ideaal dus!

Op 16 juli vervolgde we onze reis richting River Valley. River Valley is een plek die onwijs afgelegen ligt, je hebt er echt niks wat betreft internet of bereik of wat dan ook.
Dus echt back to basic.
De locatie is onwijs gaaf, onze hostel lag naast een grote rivier tussen 2 bergen (River Valley). We hadden een slaapkamer voor 32 personen, iets wat je ook niet vaak tegenkomt.
de dag erna gingen we verder naar de hoofdstad van Nieuw Zeeland, Wellington.
We stopten in Tongariro Park, in het centrum van dit park staan 3 vulkanen, waarvan 1 de naam heeft Mount Doom en dat is dezelfde Mount Doom als in de film van lord of the rings. Na een aantal (film set)
stops kwamen we aan in de Hoofdstad Wellington.
Van Wellington zelf heb ik niet veel kunnen zien want we kwamen laat in de middag aan en na het inchecken van de hostel ging ik naar een Medic Care Center, door de afgelopen activiteiten
van de week (raften, abseilen, mountainbiken en hiken) kreeg ik last van mijn knie en was bang dat mijn slijmbeurs ontsteking terug kwam maar het viel gelukkig mee.
Omdat er een paar jongens van onze groep een paar dagen in deze stad bleven gingen we een goed avond stappen, 3 uur terug en en 6 uur weer op om de bus de volgende ochtend te halen, en die was
belangrijk want we gingen naar het zuider eiland!!